Nyheter

Adapteos nya varumärkesidentitet möter framtidens flexibla sociala infrastruktur

Adapteo's new brand identity showcased with visuals, typography, and modular solutions; featuring bold designs and focus on sustainability and adaptability.

Adapteo

Den nya varumärkesidentiteten markerar ett avgörande steg i Adapteos utveckling och stärker företagets engagemang för flexibilitet, cirkularitet och dess roll som den föredragna leverantören av modulära, temporära lösningar för social infrastruktur.

Solna, Sverige – Adapteo, den ledande leverantören av anpassningsbara modulära rums- och lokalösningar i Nordeuropa och Norden, lanserar sin nya varumärkesidentitet – en identitet som speglar framtidens infrastruktur i en värld med ökade krav på flexibilitet, hållbarhet och motståndskraft. Den nya varumärkesprofilen har utvecklats i samarbete med varumärkesexperterna på Kurppa Hosk och är utformad för att vara framtidssäkrad, samtidigt som den hedrar Adapteos arv. Den speglar företagets växande närvaro i Norden och Nordeuropa samt dess engagemang för att leverera högkvalitativa, anpassningsbara utrymmen som möter samhällets, företagens och organisationers ständigt föränderliga behov. 

Vi skapar utrymmen för en värld i ständig förändring – hur vi lever, arbetar och lär oss genomgår en grundläggande omvandling. Vårt nya sätt att uttrycka vårt varumärke fångar både vårt arv och vår framtid – en framtid som definieras av vår responsiva, hållbara och inkluderande identitet. När vi fortsätter att driva gränserna för cirkularitet och modulär infrastruktur behövde vi ett varumärke som verkligen förkroppsligar vårt syfte.

-  Anna Högberg, Chief Brand and Communications Officer.

Varumärkesuppdateringen sammanfaller med ännu ett år där Adapteo har befäst sin position som den föredragna leverantören av modulära, temporära utrymmen på sina marknader. Denna milstolpe följer en rad branschbetyg, certifieringar och innovationsgenombrott som stärker företagets mission att leda övergången till en koldioxidsnål, cirkulär ekonomi. 

"På Adapteo skapar vi förutsättningar för samhället att hålla jämna steg och blomstra, vilket innebär att vi hjälper till att omdefiniera hur samhällen bygger för framtiden. Den nya varumärkesidentiteten speglar kärnan i det vi gör: att erbjuda flexibla, cirkulära lösningar som stärker samhällen, stöder företag och driver hållbar utveckling. Med den snabba urbaniseringen och behovet av hållbar utveckling är vi övertygade om att flexibilitet och modularitet är den rätta vägen framåt", säger Johanna Persson, VD och koncernchef för Adapteo Group.

I centrum för Adapteos framgång står dess Space-as-a-Service (SPaaS)-modell, som ger kunderna ett smartare sätt att få tillgång till modulär infrastruktur utan långsiktiga åtaganden. Från skolor och sjukhus till kontorsutrymmen och personalbostäder fungerar Adapteos lösningar som katalysatorer för social, miljömässig och ekonomisk påverkan – och hjälper städer och industrier att övergå till en mer anpassningsbar, lågutsläppande framtid. Genom att utforma utrymmen som kan återanvändas, flyttas och omvandlas visar Adapteo att infrastruktur kan vara både högpresterande och hållbar. 

Den uppdaterade varumärkesidentiteten ligger i linje med Adapteos bredare vision: att bidra till att forma framtidens byggda miljö genom att skapa anpassningsbara utrymmen där människor och samhällen kan frodas i tider av förändring. 

Om Adapteo 

Adapteo är en ledande leverantör av högkvalitativa modulära "space-as-a-service"-lösningar för att möta olika behov av social infrastruktur i Europa. Med fokus på anpassningsförmåga, cirkularitet och samhällsutveckling driver Adapteo branschens syn på lärande-, boende- och arbetsmiljöer framåt. Adapteo har en byggnadsportfölj på 1,5 miljoner kvadratmeter och verksamhet i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Tyskland, Belgien, Nederländerna och Baltikum. 

Goldman Sachs Asset Management förvärvade Adapteo Group år 2021. 

 

För mer information, vänligen kontakta: 

Zoey Tsopela 
Head of External Relations 
zoey.tsopela@adapteo.com 
www.adapteo.com